KLAANI KIERTUE

Klaani sarjan näyttelijät kiertueella

DragonCon 2004

Klaani sarjan näyttelijät olivat kiertueella DragonCon tapahtumassa vuonna 2004. He pitivät kokemuksistaan päiväkirjaa, joka on julkaistu englanniksi Tribeworld sivuilla. Tälle sivulle on tehty siitä vapaamuotoinen kooste suomeksi.

Ennen matkaa

DragonCon on suuri tapahtuma. Kaikista on varmasti mukavaa osallistua siihen. Daniel James (Zoot), Victoria Spence (Salene) ja Matt Robinson (Slade) esiintyvät siellä. Näyttelijöiden mukana on Emily Willard, joka ottaa kuvia ja videokuvaa tapahtuman. Hän myös raportoi meille päivittäisistä tapahtumista.

23.8.2004

Olemme valmistautuneet suurelle matkallemme. Meillä on ollut paljon suunniteltavaa. Asut on pitänyt pestä ja pakata ja meikit ottaa esille. Matkalaukkuihin piti tehdä nimilaput. Aikataulu piti suunnitella. Lista on loputon. Päivät alkavat loppua. Olemme innoissamme! Meille lähetettiin lentoliput, asut ja aikataulut perjantaina, joten kaikki tuntuu nyt enemmän todelliselta kuin aiemmin. Emme malta olla ajattelematta herkkuja kuten Twinkiesejä, Dr Pepperiä ja donitseja, joita emme saa ostettua täältä. Aikataulusta näkee, että meillä tulee olemaan kiireistä. Suunnitelmissa on paljon jännittäviä asioita. Odotamme innolla ensimmäistä DragonCon kokemustamme.

2.9.2004

Vau mikä matka! Lähdimme Uudesta-Seelannista torstai-iltapäivänä. Lensimme 12 tuntia Los Angelesiin. Jouduimme pitkään jonoon, joten myöhästyimme hieman jatkolennoltamme, mutta pääsimme sille silti! Matkustimme Chicagoon, jossa Atlantan lentomme oli myöhässä, sillä Floridassa riehui hurrikaani, joka aiheutti kaaosta. Saavuimme viimein Atlantaan kello 23.30. Menimme hotellille löydettyämme matkatavaramme ja tavattuamme kuljettajamme. Kello oli 24.30. Tribe Track tiimi ja Matt Robinson odottivat meitä aulassa. Paljon haleja ja kuulumisten vaihtoa. Menimme huoneisiimme ja kaaduimme vuoteisiimme lopen uupuneina!

3.9.2004

Heräsimme kello 7.30 ja menimme suihkuun ja aamiaiselle. Menimme tapaamaan Tribe Track tiimin ohjaajaa Dayna Baldwinia, joka kävi tulevien päivien aikataulun läpi kanssamme. Päivät on täynnä haastatteluja, kysymys-vastaus-paneeleja, triviaa, kuvauksia ja paljon muuta. Meillä oli tapaaminen lehdistön kanssa kello 10.00. Näyttelijöitä haastateltiin. Kysymyksiä oli ajateltu paljon. Näyttelijät pitivät tilaisuudesta.

Aula alkoi täyttyä ihmisistä. Näyttelijät alkoivat päästä jyvälle DragonConin ideasta. Haltijoita ja muita! R2D2 piti Torista. Seuraavaksi menimme nimikirjoitustenjakopöydän ääreen laittamaan julisteita, mainoksia ja lahjoituslaatikkoa kuntoon. Valitettavasti halli, jossa pöytämme sijaitsi, ei ollut vielä auki, joten päätimme pysyä aikataulussa ja jakaa nimikirjoituksia myöhemmin päivällä, kun DragonCon osallistujat olivat saapuneet. Laitoimme rooliasut yllemme Q&A eli kysymys-vastaus paneelia varten. Näyttelijöistä oli todella mukavaa olla taas rooliasuissa. Kaikki sopi edelleen hyvin ja meikki tuntui hyvältä! Viiden minuutin lämmittelyn jälkeen kysymykset alkoivat virrata. Muutama odotettu kysymys ja muutama odottamaton! Tori, Matt ja Danny nauttivat tuokiosta. Heistä oli hienoa nähdä, kuinka paljon ihmisillä on tietoa sarjasta. Seuraavaksi menimme Atrium Express kahvilaan hotellille ja söimme lounasta. Juttelimme Craig Parkerin kanssa. Hän näyttelee Taru Sormusten Herrasta elokuvassa Haldiria. Hän on myös saapunut paikalle DragonConin vuoksi. Näyttelijät todella pääsivät tunnelmaan. Videokuvasimme hotellihuoneissa. Materiaali on nähtävillä kiertuevideolla!

Jaoimme nimikirjoituksia kello 17.00. Meitä odotti pitkä jono. Tapasimme mukavia ihmisiä. Jokainen täällä on uskomattoman ystävällinen. Olo on rento. Kaikille on helppo jutella. Menimme huoneisiimme tilaisuuden jälkeen. Soitimme perheillemme ja riisuimme rooliasut yltämme. Menimme sitten Tribe Trackiin paneelia varten. Tilaisuus oli mukava. Illallisen aika. Menimme yhteen hotellin ravintolaan. Danny söi suuren pihvin. Matt söi kanaa. Tori tilasi kalaa ja ranskalaisia. Alkoi olla myöhä. Seuraavana päivänä olisi suuri päivä, joten menimme huoneisiimme. Tori ja Matt päättivät mennä uimaan ennen nukkumaan menoa. Danny istui saunassa kuin toisessa kodissaan.

4.9.2004

Aikainen aloitus. Heräsimme ennen seitsemää. Kaikki pukeutuivat rooliasuihinsa ja laittautuivat meikkeihinsä sekä menivät pikaiselle aamiaiselle ennen paraatia. Tapasimme toisemme hotellin edustalla ja näimme neljä upeaa autoa. Yksi oli meille! Tapasimme autonkuljettajamme Belindan, joka oli todella hauska ja soitatti musiikkia. Saimme eilen Tribe Red Dragonilta lahjaksi suuret vesipistoolit. Meille kerrottiin, että niitä sai käyttää paraatissa. Päivä oli kaunis. Aurinko paistoi ja tuuli vain vähän. Istuimme auton takana ja menimme tapaamispaikalle, joka oli Woodruff Park Atlantassa. Olimme kaikki jännittyneitä, sillä paikalla oli tuhansia ihmisiä katsomassa paraatia. Paraatissa oli mukana satoja ihmisiä. Tuuli hiuksissamme, musiikki soimassa, aurinko paistamassa kasvoillemme ja paljon Klaani faneja huutamassa kannustushuutoja.

Aloitimme paraatin. Olimme hieman huolissamme, että osuisimme vesipistooleillamme ihmisiin, mutta ihmiset halusivatkin tulla osutuiksi! Päivä oli aika kuuma. Klaani ja sen kannustusjoukot olivat ehdottomasti yksi kovaäänisimmistä. Yleisössä oli paljon faneja. Vesipistooleissa oli vielä vettä jäljellä, kun paraati oli loppumassa. Siitä syntyi todellinen vesisota fanien kanssa! Kaikki kastuivat ihan märiksi!

Vaatteiden vaihdon jälkeen söimme lounasta Hootersilla. Paikasta oltiin kuultu näyttelijöiltä, jotka olivat aiemmin osallistuneet DragonCon tapahtumaan. Tori meni lounaan jälkeen Q&A paneeliin. Torilla oli mukavaa, kun hän vastasi hänelle osoitettuihin kysymyksiin. Kysymykset olivat hyviä. Naurua oli paljon. Seuraavaksi jaettiin nimikirjoituksia. Jono oli pidempi kuin eilen. Paljon ystävällisiä ihmisiä ja tuttuja kasvoja. Kaikki pääsivät poistumaan nimikirjoitus ja juliste mukanaan. Näyttelijät alkoivat hieman väsyä iltapäivällä aikaeron vuoksi. Heillä oli noin puoli tuntia aikaa levätä hotellihuoneissa.

Matt meni sitten Q&A paneeliinsa. Kysymykset koskivat suurimmaksi osaksi WAM!:a. Matt teki jopa pienen monologin Romeosta ja Juliasta. Yleisön tytöt antoivat hänelle ablodit. Seuraavaksi menimme huoneisiimme valmistautumaan Gala Awards Dinner tilaisuuteen. Alkuperäinen Tribeworld kilpailun voittaja ei päässyt henkilökohtaisista syistä paikalle, joten kaksi lippua menivät kahdelle miellyttävälle leidille. Illallinen oli hauska. Yleisöä viihdytettiin kovasti. Näyttelijät menivät nukkumaan uinnin ja saunan jälkeen. Tulossa olisi taas yksi suuri päivä.

5.9.2004

Heräsimme kello 8.30. Danny ja Emily menivät kuvauksiin ja syömään aamiaista. Matt ja Tori suuntasivat kulkunsa Exhibition Halliin jakamaan nimikirjoituksia. Seuraavaksi oli Dannyn henkilökohtainen Q&A paneeli. Paljon keskustelua Zootin kuolemasta. Voimaa ja kaaosta (Power and chaos) oli päivän lause. Dannyä pyydettiin huutamaan kyseinen lause, minkä jälkeen se sai suuret ablodit. Seuraavaksi vuorossa oli kuvauksia ja shoppailua Lennox ostarilla. Näyttelijöistä on aina hauskaa mahduttaa mukaan hieman shoppailua, jos se on vain mahdollista. Shoppailuun oli aikaa pari tuntia. Pojat eivät halunneet shoppailla, joten he jäivät hotellille lepäämään. Tori ja Emily eivät malttaneet odottaa shoppailua. Torilla oli selkeä ajatus siitä, mitä hän halusi ostaa. Hän osti siskolleen laukun, jota sisko oli toivonut, sekä vaatteita. Näyttelijät vaihtoivat ylleen rooliasut hotellilla. He menivät yhdessä Q&A tilaisuuteen. Kysymyksiä tulvi ja kameroiden valot välkähtelivät. Aika meni todella nopeasti!

Seuraavaksi oli Klaani muotikilpailu. Paikalla oli 26 osanottajaa kahdessa kategoriassa, jotka olivat paras uudelleenmuokkaus (Best Re-creation) ja paras alkuperäinen (Best Original). Pukuina olivat esimerkiksi Zootin uudelleenmuokattu asu, Amberin viidennen kauden asu, Deen kirkas asu sekä Alicen toisen kauden asu, joka voitti uudelleenmuokatun asun palkinnon. Näyttelijät olivat hämmästyneitä työstä, jonka kaikki olivat tehneet asujen hyväksi. Asut olivat todella lähellä alkuperäisiä asuja! Kaikilla oli todella hauskaa. Torilla, Dannylla ja Mattilla oli mukavaa. Näyttelijät vaihtoivat vaatteitaan päivällistä varten. Menimme Peachtree ostarille katsomaan ruokaosastoa. Kaikki söivät kalaa ja ranskalaisia.

Seuraavaksi oli DragonCon Masquerade kilpailu, jota Danny ja Tori tuomaroivat. Matt ei voinut osallistua, sillä hän esiintyi Caberet tilaisuudessa myöhemmin illalla. Näyttelijät menivät minibussilla muiden tuomareiden kanssa kohti Civic Centeriä. Muut tuomarit olivat Dr Demento, Craig Parker ja Ernie Hudson. Tapahtuma oli todella upea. Asut olivat hienoja. Näyttelijät olivat tietoisia siitä ajasta ja vaivasta, joka oli käytetty niiden tekemiseen. Yhtenä kohokohtana oli Mupetti bändin esiintyminen. Tuomarit jakoivat lopussa palkinnot. Niitä oli enemmän kuin vain kolmelle parhaalle, sillä he halusivat palkita sekä asut että esiintymiset. Valitettavasti Tori, Danny ja Emily eivät ehtineet nähdä Mattin esiintymistä, mutta Matt kertoi siitä kaiken. Hänen mielestään tilaisuus oli fantastinen! Paikalla oli paljon Klaani sarjan faneja tukemassa häntä. Hänellä oli mukavaa. Hän esitti pääasiassa omia kappaleitaan. Kuvissa: Matt ja Tootsie Pop Rolls, jotka Jessica ystävällisesti antoi hänelle. Näyttelijät kahden Awards Banquet lippujen voittajien kanssa. Näyttelijät pukukilpailun aikana. Tori ja Hämähäkkimies, joka oli yksi Masquerade kilpailun osanottajista.

6.9.2004

Myöhäinen aloitus, mikä oli mukavaa, sillä ilta meni myöhään. Masquerade päättyi vasta kello 23.30 ja myöhästyimme linja-autosta! Heräsimme, menimme aamiaiselle ja jaoimme nimikirjoituksia viimeisen kerran. Paljon ihmisiä oli hakemassa viimeisiä nimikirjoituksiaan. Näyttelijöille annettiin paljon lahjoja. Heillä oli hemmoteltu olo. He olivat liikuttuneita kaikkien anteliaisuudesta. Tilaisuus venyi hieman yli, joten näyttelijöiden piti nopeasti viedä lahjat huoneisiinsa ennen kuin he menivät Hyattiin Q&A paneelia varten. Kysymyksiä sateli puolen tunnin ajan. Sen jälkeen jaettiin puoli tuntia nimikirjoituksia ja otettiin kuvia. Matt ja Emily menivät sitten Tribe Trackiin, jossa järjestettiin hyväntekeväisyyshuutokauppa. Matt toimi meklarina. Ensimmäinen esine oli Klaani sarjan ensimmäisen tuotantokauden käsikirjoitus. Huutaminen alkoi 25 dollarista. Hinta kohosi pian sataan dollariin. Huutosota Moskiitot naamarista käytiin kahden tunnetun Klaani fanin kesken. He ovat nimeltään Mom ja Wizard. Wizard voitti huudon 220 dollarin summalla. Upea tulos kaiken kaikkiaan. Tulot olivat tarpeellisia hyväntekeväisyydelle.

Näyttelijät söivät hieman lounasta ja viettivät suurimman osan lopusta iltapäivästä pakaten ja rentoutuen huoneissaan. He menivät illalliselle kulman takana olevaan ravintolaan noin kello kuudelta illalla. Ravintolan nimi on Steak and Ale. Mikä ateria! Pihvi oli tietenkin ravintolan erikoisuus, joten tilasimme pihvit. Alkupalaksi söimme muun muassa simpukoita, ranskalaista sipulikeittoa ja grillattua juustoa. Pihvi oli hyvää! Danny päätti ottaa pihvin ja hummerin, mikä oli myös hyvää! Tunsimme olomme täydeksi. Jouduimme avaamaan housujen napit voidaksemme liikkua. Tori ei voinut itselleen mitään ja tilasi jälkiruuaksi omenapiirakkaa. Pala oli valtava! Otimme kaikki lusikalliset ja veimme loput kotiin. Ajattelimme katsoa elokuvan huoneessamme, mutta alkoi jo olla myöhä. Tapasimme henkilökunnan aulassa ja sanoimme hyvästit ennen kuin menimme nukkumaan. Meillä kaikilla oli todella hauskaa Atlantassa. Liikutuimme fanien osanotosta. He tekivät matkastamme menestyksen. Toivomme näkevämme kaikki uudestaan seuraavana vuonna! Danny, Matt, Tori ja Emily.