KLAANI KIERTUE

Klaani sarjan näyttelijät kiertueella

Tribe Tour 2003

Klaani sarjan näyttelijät olivat Tribe Tour Europe kiertueella vuonna 2003 tarkoituksenaan mainostaa Klaani dvd:tä. He ovat pitäneet kokemuksistaan päiväkirjaa, joka on julkaistu englanniksi Tribeworld sivuilla. Tälle sivulle on tehty siitä vapaamuotoinen kooste suomeksi.

Tiistai 4.2.2003

The Tribe Tour 2003 tulee olemaan tähän asti suurin kiertue. Mukana ovat Michael Wesley Smith (Jack), Daniel James (Zoot), James Napier (Jay), Meryl Cassie (Ebony), Beth Allen (Amber), Tom Hern (Ram) ja Antonia Prebble (Trudy) sekä kiertueen lopulla Matt Robinson (Slade). He matkustavat Euroopan läpi. Näyttelijät lähtevät matkalle 5.3.2003. He ovat Saksassa 10.3.2003. Toisin kuin muina vuosina he jakavat nimikirjoituksia ja tapaavat faneja kaupoissa. Kiertueella on televisioesiintymisiä, radiohaastatteluja ja lehtihaastatteluja. Näyttelijät haluavat tavata niin paljon faneja kuin mahdollista.

Maanantai 10.2.2003

Olemme jo väsyneitä kiertueen ajattelemisestakin! Saranne, Fan Clubin koordinaattori, ja Emily, Internet koordinaattori, tulevat mukaan kiertueelle. He kuvaavat kiertueen. Aikataulu on aika täysi.

Maanantai 17.2.2003

Kiertue tulee olemaan Saksassa kymmenen päivää, minkä jälkeen se siirtyy Suomeen, Norjaan, Alankomaihin ja Tanskaan sekä Englantiin.

Maanantai 24.2.2003

Tom Hern (Ram) liittyy myös näyttelijöiden seuraan kiertueelle vastauksena suureen kysyntään! Monia kilpailuja järjestetään, jotta fanit pääsisivät tapaamaan näyttelijöitä.

Maanantai 3.3.2003

Näyttelijät pakkaavat laukkujaan, sillä matkan alkuun ei ole enää kuin kaksi päivää! He menevät Frankfurtiin Singaporen kautta ja odottavat innolla shoppailua lentokentällä. He aikovat myös tavata faneja ja television edustajia. Sovittujen maiden lisäksi näyttelijät menevät myös Skotlantiin! Kilpailun voittajat pääsevät nauttimaan illallista näyttelijöiden kanssa Lontoossa! Saksan voittaja pääsee osallistumaan kuvauksiin. Hänelle laitetaan klaanimaiset meikit kasvoille. Muut voittajat pääsevät illalliselle näyttelijöiden kanssa Berliinissä.

Keskiviikko 5.3.2003

Rakas kiertuepäiväkirja, Oletko koskaan istunut yhdessä paikassa kymmentä tuntia? Me teimme juuri niin matkalla Aucklandista Singaporeen. Onneksi istuimet olivat aika mukavat ja ruokaa oli paljon. Aucklandissa oli 20 astetta lämmintä, mutta Singaporessa oli 33! Kello oli puoli yhdeksän illalla. Lentokenttä oli kuitenkin mukava. Menimme hotelliin ja sammuimme kuin kynttilät. Nukuimme kymmenen tuntia putkeen.

Torstai 6.3.2003

Heräsimme singaporealaisen siivojan ääneen, joka kuului käytävästä. Pohdimme, missä me olemme. Emily ja Saranne kokeilivat paikallista ruokaa aamiaiseksi, mutta päättivätkin olla syömättä ruokaa ja mennä sittenkin pihalle. Menimme nauttimaan ranskalaisesta paahtoleivästä ja tuoreista hedelmistä. Nam! Sitten menimme kauppoihin! Tytöt pitivät MAC kaupasta. Lensimme sitten Frankfurtiin. Viihdytimme muita matkustajia Jamesin kitaralla. Lauloimme paljon. Herndog esitti rap kappaleen tai kaksi. Lento kesti kolmetoista tuntia. Katselimme ikkunasta Intiaa, Dubaita ja merta. Laskeuduimme Frankfurtiin. Löysimme matkalaukut ja kuulimme fanien hurraa huudot. Ovet avautuivat ja kävelimme huutavien, hysteeristen ja hurraavien fanien läpi. Mikä tervetulotoivotus! Olimme onnekkaita, että vietimme noin tunnin kirjoittaen nimikirjoituksia ja saaden halauksia ja lahjoja. Osa faneista oli matkustanut viisi tuntia autolla tavatakseen meidät lentokentällä. Meistä oli mukavaa nähdä tuttuja kasvoja edelliseltä vuodelta. Menimme ulos kylmään ilmaan ja nousimme linja-autoon. Meillä oli upea linja-auto, jossa oli graffiteja, mikä sopi meille hyvin. Matkustimme hotellille, joka sijaitsi keskellä Frankfurtia. Nautimme perunoita ja kanankoipia ennen kuin nukahdimme odottamaan seuraavaa suurta päivää. Meistä on mukavaa olla täällä. Emme jaksa odottaa näkevämme Frankfurtia ennen kuin jatkamme matkaa Saksan läpi.

Perjantai 7.3.2003

Rakas kiertuepäiväkirja, Sängyt ovat täällä todella mukavia! Me kaikki nukuimme todella hyvin. Näimme upeita Frankfurtin maisemia parvekkeiltamme. Kirkon kellot soivat ja aurinko paistoi, mikä sai meidät hyvälle tuulelle. Makoisan aamiaisen jälkeen menimme paikalliseen kauppaan ostamaan tarvikkeita linja-automatkaa varten. Rakastamme saksalaista suklaata. Meillä oli mukava kävelymatka kaupunkiin. Ajoimme takaa muutamia ankkoja. Näimme mahtavia rakennuksia ja katuja. Emme ole tottuneet sellaiseen näkyyn Uudessa-Seelannissa. Tom kokeili saksalaista ruokaa lounaaksi, mutta muut meistä söivät ranskalaisia ja salaattia. Kiersimme paikallisissa kaupoissa ja tapasimme useita faneja. Palasimme linja-autolla takaisin hotelliin maistettuamme paikallista herkkua. Muutama paikallinen katsoi meitä oudosti, kun Tom alkoi esittää rap kappaletta linja-autossa. Löysimme mukavan italialaisen ravintolan hotellin läheltä ja söimme illallista. Olimme väsyneitä lennon jälkeen. Meistä oli outoa syödä pitsaa, sillä Uudessa-Seelannissa oli aamu. Menimme takaisin hotellille nukkumaan, jotta olemme pirteitä seuraavan päivän kirjojen signeerauksessa Buch Habelissa Darmstadtissa, mitä odotamme innolla.

Lauantai 8.3.2003

Aikainen herätys. Söimme aamiaista ja valmistauduimme päivään. Olimme innoissamme ensimmäisestä kirjojen signeeraustilaisuudesta. Laitoimme rooliasut yllemme ja meikit kasvoillemme. Emme ole tehneet sitä koskaan aiemmin, mutta kaikki sujui hyvin. Ajoimme tunnin. Olimme hermostuneita, mutta innokkaita. Näimme pitkän jonon faneja kirjakaupan edessä. Emme malttaneet odottaa heidän tapaamistaan. Meille oli laitettu lava ja suuri pöytä. Fanit olivat uskomattomia! He olivat mukavia ja toivat meille paljon lahjoja. En tiedä, kummat olivat innokkaampia: me vai he. Osa heistä toi meille videonauhan saapumisestamme Frankfurtin lentokentälle! Istuimme paikoillamme melkein kaksi tuntia kirjoittaen nimikirjoituksia kirjoihin, julisteisiin ja jopa tietokoneeseen! Meillä oli hauskaa! Valitettavasti aika loppui ja me emme voineet tavata aivan kaikkia faneja, jotka olivat seisoneet jonossa. Meistä tuntui pahalta, mutta tiesimme, että kirjakauppa aikoi antaa nimikirjoituskortteja faneille. Jätimme kirjakaupan ja juorusimme päivästä linja-autossa. Ajoimme Erfurtiin. Jokainen hiljeni, sillä huomasimme olevamme uupuneita. Nukuimme pari tuntia linja-autossa. Saavuimme mukavaan hotelliin ja menimme illalliselle. Olimme uupuneita, mutta hyvällä tuulella. Menimme aikaisin nukkumaan, jotta olisimme valmiita uuteen suureen päivään.

Sunnuntai 9.3.2003

Koko päivä KIKA:n kanssa. Näyttelijät jaettiin ryhmiin kuvauksia varten. Michael vietiin paikalliselle kuntosalille. Hän rakastaa jalkapalloa! Antonia meni jäätelökioskiin, jossa hän oppi tekemään jäätelöannoksia. Meryl ja James menivät jammailemaan paikalliseen musiikkikauppaan Klaani sarjan musiikin tahdissa. James soitti kitaraa. Menimme paikalliseen teatteriin, jossa Meryl, James, Antonia ja Tom esittivät Haka tanssin. Se on Maorien tanssi. Meitä haastateltiin henkilökohtaisesti. Bethillä ja Dannylla oli vapaapäivä. Hän pääsivät katsomaan Erfurtia ja siellä olevaa katedraalia. Menimme syömään auringon laskettua. Kävelimme hotellille nauttien hiljaisesta yöstä. Mutta oli kylmä!

Maanantai 10.3.2003

Vau, vohveleita aamiaiseksi. Kuinka totumme enää syömään muroja? Aamiaisen jälkeen menimme linja-autolla Kika studioille. Kikan kameratiimi tuli mukaan ja kuvasi matkaamme. Saavuimme Erfurtin studioille. Pääsimme huoneeseen, joka oli täynnä juomia ja ruokaa. Kika tiimi pitää aina huolen siitä, että meitä kohdellaan hyvin. Meille esiteltiin studiota. Meidän piti harjoitella live-esiintymistä varten. Osa faneista oli osallistunut kilpailuun, jossa heidän piti tehdä jotain klaanimaista. Studiolla oli hieno nukkelaatikko, jossa oli klaanimaisia nukkeja. Joku oli tehnyt upean Ebony nuken. Meistä oli outoa olla harjoituksissa. Meillä oli korvakappaleet ja tulkki. Meidän piti katsoa hieman Klaanin neljättä tuotantokautta. Kuulimme hahmojemme äänet ensimmäistä kertaa saksaksi. Se oli todella hauskaa! Sitten meillä oli aikaa rentoutua ennen kuin menimme kuvauksiin ja tapaamaan faneja. Meistä on aina yllättävää nähdä, kuinka paljon fanit näkevät vaivaa lahjojen hankinnassa. Meillä on linja-autossa nurkkaus lahjoja, kortteja ja muita tavaroita varten. Katselemme niitä kunnolla, kun meillä on aikaa linja-autossa. Saimme lounasajalla raitista ilmaan aurinkoisessa säässä. Aloimme jo selvitä lennosta. YAM! kuvasi meitä lounaan jälkeen. Paikalliset lapset haastattelivat meitä. Sitten menimme studiolle, jossa meitä kuvattiin livenä Kikania ohjelmaan. Saimme pelata hullua peliä, jossa hypimme ja yritimme saada kalaa kiinni. Se oli hauskaa. Poikien tiimi voitti. Hyvä Danny ja James! Ohjelman jälkeen saimme tavata osan faneista. Sitten menimme paikalliseen kirjakauppaan, jonka nimi oli Buch Habel. Paikalla oli noin 400 fania. Tapasimme suurimman osan faneista, mutta valitettavasti aika loppui ja meidän piti lähteä. Osa faneista ajoi linja-autoa takaa ja odotti hotellin ulkopuolella. Vaihdoimme vaatteita ja menimme illalliselle. Joimme teetä ja rentouduimme. Menimme linja-autoon ja ajoimme Oberhofiin. Siellä oli lunta. Olimme iloisia päästessämme lämpimiin vuoteisiimme nukkumaan.

Tiistai 11.3.2003

Rakas kiertuepäiväkirja, Me jäädymme! Aamiaisen jälkeen menimme ulos ja hyppäsimme hevoskärryihin. Menimme Biathlon Stadiumille Oberhofissa. Jäätävä tuuli puhalsi meitä kohti. Onneksi meillä oli lämpimiä huopia, joten pystyimme nauttimaan pienestä ja söpöstä kaupungista. Ihmiset liukastelivat jäällä. Menimme sisäampumahalliin. Luulimme, että matkan varrella ei olisi lunta. Sukkamme ja varpaamme olivat jäässä. Meistä oli kuitenkin mukavaa saada raitista ilmaa eilisen studiossa olemisen jälkeen. Meistä oli hauskaa heitellä toisiamme lumipalloilla. Tapasimme kahdeksan fania, jotka olivat osallistuneet KIKA ja YAM kilpailuihin. He saivat ottaa osaa ampumakilpailuun. Olimme tavanneet kyseiset fanit eilen KIKA studioilla, joten tuntui kuin olisimme tavanneet vanhoja ystäviä. He olivat todella mukava ryhmä. He osasivat ampua paremmin kuin me! Joimme kuumaa juotavaa ja kävelimme takaisin hotellille. Söimme grillattua ruokaa, joka sisälsi paikallisia makkaroita. Sitten menimme hyppäämään puusta. Se oli upea laite. Meidän piti laittaa valjaat ja kypärät yllemme. Meidät jaettiin kahteen ryhmään: toinen sai kiivetä suureen pylvääseen. Pylväässä oli metalliaskelmat. Kiipesimme yksi kerrallaan. Meidän piti seisoa ylhäällä, mikä oli pelottavaa, koska pylväs oli niin korkea ja ylhäällä tuuli. Sitten meidän piti hypätä ilmaan. Loput ryhmästä piti kiinni turvavaljaista, jotta kaikki olisi turvallista. Toinen ryhmä otti osaa jättikeinuun. Ryhmä yritti saada keinun niin korkealle kuin pystyi. Sitten keinu kulki edestakaisin. Me kiljuimme ja meillä oli hauskaa. Ympärillämme oli paljon lunta ja naurua. Kaikki menivät kiertuelinja-autoon. Annoimme lahjoja faneille. Meistä oli hauskaa tavata uskomattomia ihmisiä ja viettää mukava päivä heidän kanssaan. Menimme takaisin hotellille ottamaan muutaman kuvan ennen kuin sanoimme hyvästit. Lähdimme matkalle Stuttgartiin. Vietimme linja-autossa muutaman tunnin. Michael toimi dj:nä ja soitti lempikappaleitaan tietokoneellaan. Se sai meidät kaikki nukahtamaan, heh. Saavuimme perille kauniiseen hotelliin. Odotimme voivamme nukkua aamulla ennen kuin jakaisimme nimikirjoituksia kello puoli viideltä iltapäivällä Kardstadtissa, joka sijaitsee keskellä Stuttgartia. Nähdään siellä! Kuvissa Meryl ampuu, James kiipeää ja Merylille laitetaan valjaita.

Keskiviikko 12.3.2003

Rakas kiertuepäiväkirja, Stuttgart. Olimme todella virkistäytyneitä aamulla. Vuoteet ovat todella mukavat. Olimme onnellisia, kun saimme nukuttua hyvät yöunet. Vietimme osan aamusta jakamalla nimikirjoituksia uusimpiin saksalaisiin Klaani kirjoihin. Ne ovat upeita kirjoja ja ne myyvät nopeasti! Sen jälkeen meillä oli hetki vapaa-aikaa, jolloin katselimme Stuttgartia. Shoppailimme, mikä on mukavaa. Rakastamme shoppailua. Jotkin asiat ovat halvempia kuin Uudessa-Seelannissa. Menimme takaisin hotellille lounaalle. Annokset ovat valtavia täällä! Meillä oli vaikeuksia syödä kaikki! Jokaisella oli lounaan jälkeen nopea haastattelu Christian Charityn kanssa. Meiltä kysyttiin selviytymisestä. Pidimme haastattelusta, sillä Klaani kertoo aiheesta. Vaihdoimme rooliasut yllemme ja meikit kasvoillemme, jotta olisimme valmiita nimikirjoitusten jakoon kaupungilla. Paikalla oli 800 fania. Kaikki olivat innostuneita ja ystävällisiä. Vietimme kaksi tuntia tavaten kaikki ja kirjoittaen nimikirjoituksia. Meistä tuntuu palkitsevalta tavata faneja, jotka katsovat sarjaa. Rakastamme työtämme. Meistä on mukavaa tietää, että moni rakastaa Klaania. Menimme takaisin hotellille ja vaihdoimme vaatteita. Illallinen oli fantastinen. Kilpailun voittaja oli kanssamme. Hän oli mukava ja hän puhui hyvin englantia. Ruoka oli hyvää ja me nauroimme paljon. Menimme takaisin hotellille muutamien kuvien jälkeen. Huomiselle on suunniteltu taas yksi mukava päivä.

Torstai 13.3.2003

Mikä kiireinen päivä! Meidän piti herätä aikaisin. Aamiaisen jälkeen kirjauduimme ulos hotellista. Ajoimme Munichiin, mikä kesti kolme tuntia, koska liikenne oli niin ruuhkainen. Oli mukavaa nähdä Munich jälleen. Meryl ja Michael ovat olleet siellä aiemmin kiertueella. Hotelli oli upea. Siellä oli valtavat taulutelevisiot. Meillä ei kuitenkaan ollut aikaa leikkiä niiden kanssa. Meidän piti heti vaihtaa rooliasut ja meikit yllemme. Matkustimme YAM! rakennukseen. Otimme osaa live chattiin saksalaisten fanien kanssa. Miksi meillä sitten piti olla rooliasut ja meikit yllämme? Koska meillä oli webkamerat! Se oli outo kokemus. Kysymykset olivat mielenkiintoisia. Nautimme ajasta. Eräät saksalaiset lehtimiehet haastattelivat myös meitä. Me nautimme haastatteluista. Oleme tavanneet fantastisia ihmisiä. He sanovat, että uusiseelantilaiset ovat ystävällisiä. Meidän mielestämme saksalaiset, joita olemme tavanneet, ovat olleet uskomattomia, kannustavia ja auttavia. Olemme olleet onnekkaita ja nauttineet tavatessamme ihmisiä. Sanoimme näkemiin ystävillemme YAM:ssa. Se on upea tiimi, joka tukee Klaania. Meillä on aina hauskaa, kun tapaamme heidät. Menimme paikalliseen kauppaan jakamaan nimikirjoituksia kirjoihin. Hämmästyimme jälleen kerran ihmisten määrästä. Ihmiset olivat tulleet kylmänä talvi-iltana tapaamaan meitä ja antamaan meille lahjoja! Meillä oli hauskaa. Tämä on luultavasti mukavin osa työtämme. Fanien tapaaminen on mukavaa. Meistä on hienoa, että ihmiset saavat niin paljon irti sarjasta. Paikalla oli 700 ihmistä. Pystyimme tapaamaan heidät kaikki, mikä oli hienoa. Menimme takaisin hotellille. Tilasimme huonepalvelusta ja katsoimme saksalaista teeveetä. Uneksimme taas uudesta upeasta päivästä Saksassa.

Perjantai 14.3.2003

Taas yksi kiireinen päivä ja arvaa mitä? Tänään satoi lunta! Olimme innoissamme. Emme ole nähneet aiemmin paljon lunta. Söimme aamiaista ja laitoimme roolivaatteet ja meikit yllemme. Thomas Cook lehti haastatteli meitä. Siinä ilmestyy erikoisnumero ympäristöasioista. Klaani sarjassa seurataan mielenkiintoisia ympäristöteemoja. Meiltä kysyttiin esimerkiksi vedestä, eläimistä, aikuisista ja ruuan löytämisestä. Sitten Sugar lehti haastatteli meitä. Lehti myy useita tuhansia kappaleita joka kuukausi Saksassa. Vastasimme kysymyksiin liittyen ystävyyteen ja vapaa-aikaan. Keskustelimme neljännestä tuotantokaudesta, joka alkaa Saksassa. Lehti ilmestyy kesäkuussa. Menimme sen jälkeen lumiseen Munichiin. Saavuimme linja-autoasemalle, missä meillä oli kuvaukset Sugar lehden kanssa. Ulkona oli kylmää, mutta meistä saatiin hienoja kuvia valkoisella ja sinisellä taustalla. Sitten menimme takaisin hotelliin. Menimme suihkuun lämmittelemään. Joimme kaakaota ja menimme takaisin linja-autoon. Matkustimme Berliiniin. Matka kesti noin kahdeksan tuntia. Pysähdyimme pari kertaa välipalalle. Lopun aikaa nukuimme, kun Tom, James ja Meryl työskentelivät kappaleensa parissa. Linja-autossa oli mukavaa, sillä siellä tuntui kotoisalta. Meillä jokaisella on oma nurkkauksensa. Meistä on mukavaa olla yhdessä ja katsella hienoja kirjeitä ja lahjoja matkan varrelta. Berliiniin saapuminen oli hienoa. Odotamme innolla näkevämme lisää Saksan historiallisia paikkoja.

Lauantai 15.3.2003

Kuljimme Berliinissä Logo tiimin kanssa. Se oli hienoa, koska näimme nähtävyyksiä kuten Brandenberg Gate. Kuljimme ympäri Berliiniä linja-autollamme. Useat ihmiset tunnistivat meidät. Meistä oli hienoa nähdä rakennuksia, jotka muistuttivat meitä toisesta maailmansodasta. Pysähdyimme tyypilliselle berliiniläiselle aterialle: makkaraa ja ranskalaisia. Pidimme niistä paljon! Danny söi kaikki loput, mitä emme halunneet syödä. Hän oli edelleen nälkäinen senkin jälkeen! Sitten oli aika mennä hotellille, missä Logo tiimi kuvasi meitä. Valmistauduimme nimikirjoitustenjakoon. Meistä oli outoa, kun meitä kuvattiin, kun meitä meikattiin. Menimme takaisin linja-autoon. Ajoimme tunnin verran. Meistä on outoa kävellä hotellissa täydessä meikissä ja rooliasussa. Turistit tuijottavat meitä! Saavuimme perille, jossa oli tuhansia kirkuvia faneja. Meistä oli mukavaa nähdä niin monia faneja jälleen kerran. Olimme väsyneitä tilaisuuden jälkeen, mutta saamamme adrenaliini kantoi meidät takaisin hotellille. Vaihdoimme vaatteita ja kävimme suihkussa. Menimme illalliselle Tribeworld.de kilpailun voittajien kanssa. Paikan nimi oli Kid Creole's. Menimme takaisin huoneisiimme pitkille yöunille ennen viimeistä päivää Saksassa. Meille tulee uusi kameratiimi Orbista. Vierailemme Imax elokuvateatterissa. Sitten menemme Tegel lentokentälle. Lennämme illalla seitsemältä Helsinkiin Suomeen.

Sunnuntai 16.3.2003

Tänään oli meidän viimeinen päivämme Saksassa. Meillä oli hauskaa! Tribeworld.de kilpailun voittaja tapasi meidät hotellilla. Hän tuli meidän mukaamme koko päiväksi. Tapasimme Relaxx tiimin Orb televisiosta. Menimme kylpyläkeskukseen, jossa Danny ja Michael saivat rentoutua. He olivat pienessä altaassa, jossa oli suuri suolapitoisuus. Veden alla soi rentouttava musiikki. Vedessä oli ihanan painoton olo. Kokemuksen jälkeen menimme tv torniin, joka oli valtava! Pääsimme suoraan ylös. Sieltä oli upea näköala! Ihmiset katsoivat meitä oudosti jonossa, mutta meitä ei haitannut, koska kokemus oli upea. Näimme koko Berliinin sieltä ylhäältä. Menimme ylhäällä olevaan ravintolaan, jossa Relaxx toimittaja haastatteli meitä. Joimme lasillisen yhden kilpailun voittajan kanssa. Hänellä oli ystävä mukanaan. He ottivat paljon kuvia ja kysyivät paljon kysymyksiä. Ajoimme sitten IMAX elokuvateatteriin, jossa näimme uskomattoman elokuvan villieläimistä. Ajoimme linja-autolla Berliinin toimistoon, jossa jaoimme nimikirjoituksia Klaani dvd kansiin ja kirjoihin. Vaihdoimme vaatteita ja menimme linja-autolla lentokentälle. Lensimme Helsinkiin. Lento oli hyvä. Näimme lentokoneesta saksalaista maaseutua. Perillä meitä odotti kirkuvat fanit. He olivat uhmanneet kylmää yötä tullakseen tervehtimään meitä. Arvostimme sitä suuresti. Menimme hotelliin ja olimme uupuneita päivästä. Meistä oli surullista jättää Saksa, mutta olimme innokkaita olemaan Skandinaviassa. Meillä on huomenna vapaapäivä, joten aiomme shoppailla, koska täällä on todella kylmä! Aiomme katsella upeita lahjoja, kortteja ja kirjeitä, joita saimme Saksassa.

Maanantai 17.3.2003

Emme olleet kovin väsyneitä, kun saavuimme illalla Helsinkiin. Menimme kaupungille, koska meillä oli seuraavana päivänä vapaapäivä. Löysimme mukavan kahvilan ja jäimme kahville ja välipalalle. Meistä oli mukavaa keskustella paikallisten ihmisten kanssa. Jälleen kerran tapaamamme ihmiset ovat olleet ystävällisiä. Jokainen Helsingissä puhui upeaa englantia. Olimme kiitollisia, että saimme nukkua aamulla. Meillä jokaisella oli yksi asia mielessämme: shoppailu. Kaupungin keskusta on todella lähellä hotelliamme. Siellä oli upeita kauppakeskuksia. Söimme nopean brunssin paikallisessa Tex Mex Cafessa ja menimme kauppoihin. Jokainen vietti muutaman tunnin shoppaillen ja katsellen nähtävyyksiä. Toni osti farkkuja, kenkiä ja mekkoja. Meryl osti lahjoja perheelleen. Michael vietti päivän katsellen nähtävyyksiä. Meidän piti rentoutua shoppailun jälkeen, joten vietimme iltapäivän jutellen ja pitäen taukoa. Menimme hotellin ravintolaan illalliselle. Siellä oli mukava valikoima ruokia kuten poroa. Ruokalista oli mielenkiintoinen ja nautimme siitä. Aikaisin nukkumaan, koska huomenna vietämme päivän YLE:n kanssa!

Tiistai 18.3.2003

Meillä oli aikainen herätys eilisen vapaapäivän jälkeen. Beth ja Danny heräsivät 7.45 aamuradion haastatteluun. Juontaja vei meidät juomaan olutta ja kertoi, että Suomessa on tapana juoda ennen töihin menoa. Tietenkään se ei ole totta, mutta kuulijoilla on jotain, minkä vuoksi köhiä aamulla! Sitten menimme kaikki YLE rakennukseen. Kaikkialla on lunta. Ajomatka oli kaunis. Emme ole koskaan olleet paikassa, jossa meri olisi ollut jäässä! Pukeuduimme rooliasuihin ja meikkeihin. Meillä oli nopeat kuvaukset ulkona. Siellä oli kylmä! Menimme takaisin sisälle ja saimme kuuman lounaan, mikä lämmitti meidät. Sitten meillä oli kuvauksia ja haastatteluja. YLE oli kutsunut paikalle pari fania viettämään päivän kanssamme. Sen jälkeen esiinnyimme livenä lastenohjelmassa, mikä oli mukavaa. Lavasteet olivat hienot. Kaikki olivat ystävällisiä. Meiltä kysyttiin kysymyksiä, joita fanit olivat lähettäneet. Kerroimme katsojille, mitä viides tuotantokausi pitää sisällään. Ajoimme lyhyen matkaa jäätyneen meren ohi rock clubille, jossa meitä haastatteli usea toimittaja. Meitä kuvattiin niin paljon, että näemme vieläkin vilkkuvia valoja! Alakerrassa meitä odotti joukko faneja. Vastasimme kysymyksiin ja jaoimme nimikirjoituksia. Kaikki olivat jälleen kerran ystävällisiä. He antoivat meille niin paljon lahjoja, että voisimme täyttää niillä kokonaisen lentokoneen! Menimme takaisin hotellille. Vaihdoimme vaatteita illallista varten. YLE:n väki vei meidät mukavaan paikkaan ruokailemaan. Tanssimme ennen kuin palasimme hotellille. Pakkasimme laukkumme Oslon matkaa varten.

Keskiviikko 19.3.2003

Mikä keino aloittaa päivä! Lepäsimme ennen kuin kirjauduimme ulos hotellista. Ajoimme lentokentälle, jossa YLE sanoi meille hyvästit. He pitivät meistä hyvää huolta. Katselimme kauppoja, joissa oli Muumeja ja tuotteita Lapista. Lento Osloon oli upea. Näimme ruutujen kautta, kuinka lentokoneemme lensi ilmassa. Se tuntui siltä kuin olisimme olleet huvipuistossa! Näimme kauniita maisemia kuten lumisia vuoria ja järviä. Meistä tuntui onnekkailta, kun saimme nähdä Eurooppaa ja Skandinaviaa. NRK kameratiimi tapasi meidät Oslossa kahden kilpailun voittajan kanssa. Voittajat olivat lähettäneet kilpailuun kuvansa, jossa heillä oli klaanimaiset meikit kasvoillaan. Menimme hotellille. Olimme mykistyneitä upeista maisemista. Oslo on upea kaupunki! Meidät meikattiin ja vietiin kaupungin keskustaan, missä on hieno luisteluareena, joka on puiden ja valojen ympäröimä. Paikalla oli tuhansia faneja odottamassa meitä. Toiset meistä oli parempia luistelijoita kuin toiset, mutta meillä kaikilla oli hauskaa. Menimme lavalle noin vartin luistelun jälkeen. Vastasimme fanien kysymyksiin. Meillä oli klaaniaiheinen visa, minkä jälkeen Meryl esitti You Belong To Me kappaleen. Me muut tanssimme taustalla. Mely on upea esiintyjä. Meistä oli hienoa nähdä, kuinka moni fani osasi laulun sanat. Jaoimme nimikirjoituksia jonkin aikaa. Meistä tuntui kuin jonolle ei olisi loppua. Kaikilla oli klaanimaiset meikit kasvoillaan. Ilta oli meille erikoinen. Meillä oli todella hauskaa! Menimme takaisin hotellille lepäämään ennen kuin menimme illalliselle NRK tiimin kanssa. Ateria oli upea ja keskustelu hienoa. Sitten menimme nukkumaan saadaksemme jälkeen kerran hyvät yöunet täynnä kiertueunia.

Torstai 20.3.2003

Upea päivä! Heräsimme aikaisin ja vaihdoimme rooliasut yllemme. Söimme pikaisen aamiaisen ja menimme NRK:n studiolle. Tapasimme kaksi kilpailun voittajaa, jotka olimme tavanneet edellisenä päivänä. He aikoivat viettää päivän kanssamme. Aamu oli todella kylmä. Meille oli kerrottu, että meidän pitäisi pukeutua lämpimästi, koska meille oli yllätys. Menimme linja-autolla kohti vuoria. Saavuimme upeaan laaksoon, joka oli lumen peitossa. Lapset hiihtivät. Se oli taianomaista! Maisemat Oslossa olivat upeita. Emme voineet odottaa lumeen menemistä. Laskimme alas mäkeä. Meillä oli hauskaa. Törmäsimme toisiimme ja yritimme päästä alas kaatumatta. Menimme laakson toiselle puolelle naurettuamme paljon. Sytytimme nuotion lämmitelläksemme. Valmistimme makkaroita ja keskustelimme fanien kanssa Norjasta. Lauloimme Klaani aiheisia kappaleita. Näimme viisivuotiaiden lasten pilkkivän! Uudessa-Seelannissa ei ole mitään sellaista. Michael ja Tom pilkkivät ja kairasivat kolon jäähän. Se oli mukavaa! Menimme takaisin studiolla. Valmistauduimme live-esiintymiseen Etter Skoletidin kanssa. Studio oli mukava, valoisa ja värikäs. Ohjelma oli upea. Meitä pyydettiin esittämään jotain erityistä. Me rakastamme esiintymistä, joten tietenkin suostuimme! Danny ja James soittivat kitaraa. Tom esitti rap esityksen faneista ja Norjasta. Meryl lauloi You Belong To Me. Vastasimme muutamaan kysymykseen, joita fanit olivat lähettäneet. Ohjelman lopussa meidät yllätettiin kahdella kakulla, sillä Merylillä ja Jamesilla oli pian syntymäpäivä. Menimme lentokentälle ohjelman jälkeen. Jakauduimme kahteen ryhmään. Meryl, James ja Antonia lensivät Amsterdamiin. Beth, Mike, Danny ja Tom lensivät Kööpenhaminaan. Molempia vastaanotti joukko faneja lentokentällä.

Perjantai 21.3.2003

Kööpenhamina: (Beth, Michael, Danny ja Tom) Nukuimme todella hyvin. Tämän hotellin sängyt olivat luultavasti mukavimmat tähän mennessä. Menimme tv2 studiolla. Esiinnyimme Bugs Bunny Club ohjelmassa, joka esitetään 30.3. Meillä oli hauskaa. Lavasteet olivat todella värikkäät. Juontaja oli tanskalainen Bobo. Hän oli hauska. Meillä oli liveyleisö, joka koostui nuorista lapsista. Heidän mielestään Tom näytti aivan samalta kuin Pop Idol John. Tom joutui sen vuoksi kirjoittamaan yhä enemmän nimikirjoituksia, vaikka hänen hahmonsa ei ole vielä esiintynyt tanskalaisessa televisiossa. Tapasimme Big Brothers ryhmän. He olivat tulleet Lontoosta. He ovat markkinointikiertueella Euroopassa. He vaikuttivat mukavilta ihmisiltä. Katsoimme heidän harjoituksiaan. Sitten menimme lounaalle Cafe Ketchup ravintolaan. Meidän kanssamme oli kaksi mukavaa kilpailun voittajaa. Meillä oli mukava ateria. Meitä haastateltiin samalla ja meistä otettiin kuvia. Lounaan jälkeen menimme tv2 toimistoon, jossa otimme osaa chattiin webkameroiden kanssa. Se oli hauskaa, etenkin, koska emme ole maailman parhaita kirjoittajia! Palasimme takaisin hotellille ja vaihdoimme normaalit vaatteet yllemme. Menimme illalliselle. Täällä on todella kylmä. Näin kylmää ei ole ollut pitkään aikaan. Olimme iloisia lämpimistä takeistamme! Katsoimme hotellilla uutisia ennen nukkumaan menoa. Olemme huolissamme sodasta. Tunnemme sympatiaa siellä olevia ihmisiä kohtaan. Meistä tuntui onnekkaalta olla tässä asemassa, että voimme viedä toivoa ja iloa ihmisille tällaisina aikoina.

Amsterdam: (Meryl, James ja Antonia) Nukuimme todella hyvin ja heräsimme kahdeksalta aamulla. Aamiaisen jälkeen meidät haettiin kuvauksiin Hikrant lehteä varten. Heillä oli kaksi meikkaajaa, joilla oli hienot meikit. Meitä kuvattiin henkilökohtaisesti sillä välin, kun muita haastateltiin. Sen jälkeen meistä otettiin ryhmäkuva. Kuvaajat käyttivät hulluja värejä. Kuvat ovat upeita! Menimme takaisin hotelliin syömään lounasta, mikä oli herkullista. Sitten meitä haastateltiin koko iltapäivä. Lehtinä olivat GPD, Break Out, Tina, Girlz!, Troskompas, Spits! ja Fancy. Haastattelijat olivat mukavia. Meiltä kysyttiin mielenkiintoisia kysymyksiä. Söimme illallista hotellin ravintolassa. Luimme sähköpostit ja soitimme kotiin. Kerroimme heille kuulumisemme. Lennämme huomenna Lontooseen! Jee!

Lauantai 22.3.2003

Heräsimme ja söimme aamiaista hotellin puffettipöydästä. Pakkasimme laukkumme ja menimme lentokentälle. Amsterdamin lentokentällä oli faneja hyvästelemässä meidät. He auttoivat meidät lentokentän läpi, koska se oli aika sekava. Lento kesti noin tunnin. Fanit tervehtivät meitä Heathrown lentokentällä. He olivat nähneet paljon vaivaa nähdäkseen meidät. Osa heistä oli pukeutunut klaanimaisiin asuihin ja meikkeihin. Se oli hienoa! Tunsimme osan faneista edelliseltä vuodelta. Meistä oli mukavaa nähdä heidät taas. Menimme taksilla hotellille. Rakastamme Lontoon takseja, sillä ne ovat kuuluisia. Uudessa-Seelannissa ei ole sellaisia takseja. Tytöt menivät shoppailemaan sen jälkeen, kun olimme kirjautuneet hotelliin. Meryl rakastaa shoppailua! Söimme pikaisen lounaan ja menimme Kensington High Streetille. Shoppailu oli hauskaa. Jokainen löysi jotain. Me olimme hyvällä tuulella. Menimme takaisin hotellille ja illalliselle hienoon Mayfair ravintolaan, jota meille oli suositeltu. Ruoka oli hyvää. Sitten menimme takaisin hotellille nukkumaan. Emme jaksa odottaa nimikirjoitustenjakoa Oxford Streetillä!

Kööpenhamina: (Beth, Danny, Tom, Michael, Saranne) Mikä alku päivälle! Meistä oli mukavaa ihailla maisemia. Saranne ja Beth kävelivät paikalliseen kauppakeskukseen aamiaisen jälkeen. Heistä oli mukavaa katsella muotia. Sitten tytöt palasivat hotellille katsomaan, olivatko muut jo saaneet tarpeeksi unta. Michael oli hereillä ja meni ulos Tanskassa asuvien serkkujensa kanssa. Tom nukkui edelleen kuin vauva, joten Danny meni Sarannen ja Bethin kanssa kaupungille Madame Tussauds vahamuseoon. Seuraavaksi oli lounasaika. Menimme Rosie McGees ravintolaan. Beth päätti jäädä kaupungille, kun Danny ja Saranne menivät elokuviin. Ulkona oli kylmä! Gangs of New York elokuvan jälkeen menimme illalliselle. Pakkasimme hotellilla laukut ja nukahdimme katseltuamme kanaalin valoja.

Sunnuntai 23.3.2003

Kööpenhaminasta Lontooseen: Aikainen herätys ja iso kasa pannukakkuja. Menimme lentokentälle ja katselimme kauppoja. Ostimme Jamesille 21-vuotissyntymäpäivälahjan huomiseksi. Menimme lentokoneeseen. Saavuimme Heathrown lentokentälle auringonpaisteessa. Sää oli lämmin ja keväinen. Se oli mukava muutos kylmyyden jälkeen. Meistä oli mukavaa nähdä niin monia faneja lentokentällä. Tunsimme osan viime vuodelta. Meistä oli uskomatonta ajatella, että osa heistä oli matkustanut tunteja vain tavatakseen meidät! Me arvostamme sitä. Meillä oli mukavaa keskustellessamme heidän kanssaan ennen kuin menimme linja-autolla kaupungille ja hotelliin. Tilasimme lounasta, kun toinen puoli ryhmästä saapui paikalle. Meistä tuntui kuin emme olisi tavanneet kuukauteen, sillä halasimme niin paljon. Meillä oli paljon puhuttavaa! Meryl, Beth, Tom ja Michael menivät shoppailemaan. Loput meistä menivät saunaan ja höyryhuoneeseen. Sitten tapasimme taas toisemme. Menimme paikalliseen ravintolaan syömään pitsaa ja pitämään hauskaa. Menimme nukkumaan, sillä meillä on kiireinen päivä huomenna. Olemme innoissamme dvd julkaisusta.

Lontoo: (Antonia, Meryl, James ja Emily) Tapasimme aamiaisella hyvin ansaittujen unien jälkeen. Päätimme mennä shoppailemaan Oxford Streetille. Menimme ensimmäisenä Top Shopiin. Täällä oleva muoti ei ole päätynyt Uuteen-Seelantiin asti. Meistä on mukavaa mennä kotiin uusi muoti mukanamme. Tytöt rakastivat asiaa. James osti jotain perheelleen kuten leluja ja pelejä. Parin tunnin shoppailun jälkeen menimme hotellille tapaamaan toista puolta ryhmästämme. Meistä oli mukavaa tavata heidät. Kaikilla oli paljon kerrottavaa toisilleen. Osa ryhmästä meni ostoksille ja osa rentoutui hotellilla. Menimme syömään pitsaa illalliseksi, minkä jälkeen valmistauduimme nukkumaan. Huomenna on suuri päivä Virgin Megastoressa!

Maanantai 24.3.2003

Heräsimme virkistäytyneinä. Menimme Cloud 9 toimistoon Lontoossa. Keskustelimme parista seuraavasta viikosta. Meillä oli mukava aamiainen toimistolla. Vietimme Jamesin syntymäpäiviä kakun ja muutamien lahjojen kanssa. Palasimme takaisin hotellille syömään lounasta ja valmistautumaan nimikirjoitustenjakoon. Tytöt menivät heille tarkoitettuihin Sunday People lehden kuvauksiin. Se meni todella hyvin. Kuvaaja oli hyvä. Kaikki nauttivat olostaan. Tapasimme toisemme Virgin Megastoressa. Kuljimme takaoven kautta. Olimme innoissamme ja hieman hermostuneita, sillä tämä oli ensimmäinen kerta, kun jaoimme nimikirjoituksia Englannissa. Ilmapiiri oli upea. Yleisö oli mukava. Lavasteet olivat täydelliset. Istuimme isolla lavalla, jonka taustalla soi Klaani musiikki. Tapasimme faneja. Tunsimme osan aiemmista tapaamisista. Monet fanit olivat ostaneet dvd:n ja saivat siihen nimikirjoitukset. Sitten menimme Jamesin syntymäpäiväillalliselle intialaiseen ravintolaan. Jamesille oli iso valikoima kasvisruokia. Palasimme takaisin hotellille. Huomenna vietämme koko päivän Fiven kanssa.

Tiistai 25.3.2003

Aikainen alku päivälle. Meryl, Tom, Michael ja Beth aloittivat päivän kello yhdeksältä aamulla, kun he menivät Five kanavan haastatteluun. Jokaista haastateltiin noin puoli tuntia. Kysymykset olivat fanien lähettämiä. Danny, James ja Antonia saapuivat paikalle myöhemmin. Heitä haastateltiin, minkä jälkeen jokainen esitteli hahmonsa ruudulle. Olimme työskennelleet meikkaajan kanssa viime vuoden kiertueella. Hän oli upea. Tytöillä oli hauskaa, kun he katselivat hänen laukkujaan ja meikkejään. Emily ja Saranne saivat myös meikit kasvoilleen! Paikkana toimi Covent Garden, joten shoppailimme kuvausten välillä! Tytöt ostivat meikkejä ja Tom, Michael ja James vaatteita. Danny katseli kitaroita musiikkikaupassa. Palasimme takaisin hotellille syömään illallista. Huomenna meidän pitää herätä viideltä aamulla! Toni ja Beth katsoivat televisiota ja näkivät ohjelman, jossa oli hieman Klaani aiheista juttua. Hyvät naurut ennen nukkumaanmenoa! Nähdään Edinburghissa!

Keskiviikko 26.3.2003

Edinburgh: Kuka sanoi, että showbisnes on täynnä glamouria? Heräsimme puoli viideltä aamulla ja menimme Lontoon läpi Stanstead lentokentälle. Matkustimme Skotlantiin. Istuimme bisnesmiesten sekaan sumein silmin. Olimme pian Edinburghissa, jossa meitä odotti kiertuelinja-autot. Niitä ajoi Dave ja Andy. Meistä oli mukavaa ajaa Edinburghin läpi hotellille. Kaupunki on kaunis kirkkoineen ja linnoineen. Hotellihuoneemme olivat mukavat. Etenkin sängyt! Söimme hieman ja joimme kahvia. Danny ja Dave menivät hakemaan jostain pitsaa hotellille. Osa meistä nukkui päiväunet. Sitten menimme Big W kauppaan. Meitä haastateltiin ETC radioon. Emily ja Saranne menivät ostamaan meikinpoistoainetta. Jaoimme nimikirjoituksia ja juttelimme fanien kanssa. Meistä oli mukavaa tavata niin paljon faneja tässä osassa maata, koska me emme ole koskaan aiemmin olleet näin kaukana kiertueella. Osa faneista oli matkustanut monta tuntia, joten arvostimme heidän tapaamistaan. Saimme viettää laatuaikaa Amanda-fanin kanssa. Hän on ollut fani sarjan alusta asti. Hän oli ostanut meille skotlantilaiset lahjat. Menimme illalliselle Giullinos ravintolaan. Nautimme skotlantilaisesta ruuasta. Kukaan meistä ei kuitenkaan syönyt haggista. Menimme takaisin hotellille, sillä meillä oli taas tulossa aikainen herätys. Nukkumaan ja kauniita unia. Valmiina seuraavaan päivään.

Torstai 27.3.2003

Manchester: Heräsimme aikaisin aamiaiselle. Menimme kahteen minibussiin ja matkustimme Manchesteriin. Matka kesti noin neljä tuntia. Pysähdyimme välillä ostamaan juotavaa ja syötävää. Täällä myydään paljon sellaista, mitä Uudessa-Seelannissa ei ole. Saavuimme perille ja kirjauduimme mukavaan hotelliin. Vaihdoimme rooliasut ja meikit yllemme. Menimme Big W kauppaan ja pikaiselle lounaalle. Paikalla oli muutama toimittaja ja paljon faneja. Jaoimme nimikirjoituksia puolitoista tuntia. Meistä on aina mukavaa tavata eri ikäisiä faneja. Tänään oli enemmän miesfaneja sekä äitejä ja isoäitejä, jotka katsovat ohjelmaa lastensa kanssa. Paikalla oli myös mukava pappi, joka tuli paikalle tyttärensä kanssa. Paikalla oli muutama fani, jotka seuraavat meitä ympäri maata. He tapasivat meidät ensimmäisen kerran Heathrowlla. He ovat olleet mukana jokaisessa nimikirjoitustenjakotilaisuudessa! Odotamme näkevämme heidät seuraavassakin paikassa! Kaupan henkilökunta oli upea. Moni heistä oli myös sarjan faneja. Emily ja Saranne shoppailivat välttämättömiä tarvikkeita. Big W on valtava kauppa. He löysivät kaiken tarpeellisen. Olemme matkustaneet nyt kolme viikkoa. Meistä on huvittavaa, että joka kerta, kun saavumme hotelliin, emme muista, missä huoneessa olemme! Meistä oli hienoa kuulla, että Sugar Babe on samassa hotellissa kuin me. Menimme ravintolaan nimeltään Simply Heathcotes. Söimme mukavan illallisen ennen takaisin hotellille menoa. Huomenna menemme Bradfordiin!

Perjantai 28.3.2003

Bradford: Aikainen herätys ja ylös mukavista vuoteistamme. Menimme aamiaiselle. Pakkasimme tavarat ja menimme Bradfordiin. Matka kesti kaksi tuntia. Pysähdyimme matkalla paikalliseen pubiin lounaalle. Pojat pelasivat biljardia ja tytöt juttelivat kahvin äärellä. Ruoka oli hyvää. Olimme aika täynnä, kun lähdimme. Saavuimme perille ja menimme suoraan Big W kauppaan. Vaihdoimme rooliasut ja meikit yllemme. B-Line lehden toimittaja saapui paikalle. Meistä otettiin hienoja kuvia. Meryliä ja Dannya haastateltiin. Tapasimme faneja neljältä iltapäivällä. Osa heistä oli pukeutunut klaanimaisiin asuihin. Osalla oli värjätyt hiukset, meikit ja hienot vaatteet. Jaoimme nimikirjoituksia kaksi tuntia. Meillä oli hauskaa! Sitten vaihdoimme vaatteet ja menimme minibusseilla Birminghamiin. Katsoimme muutaman videon matkalla: Flashdance ja Blade. Saavuimme hotellille kahden ja puolen tunnin päästä. Kaupunki on valoisa ja näyttää mukavalta paikalta. Aiomme mennä huomenna Cadbury Worldiin! Olemme kaikki hulluina suklaaseen! Olemme todella innoissamme. Emme malta odottaa nimikirjoitusten jakoa huomenna! Nähdään siellä!

Lauantai 29.3.2003

Birmingham: Lojuimme sängyissä. Suurin osa meistä tilasi aamiaista huoneisiin, mikä oli mukavaa. Aamiainen saapui muovilaatikossa: muroja, pasteijoita ja tuoretta hedelmäsalaattia. Tom ja Danny jäivät hotellille Andy kuljettajan kanssa. Meryl, Toni, Beth, Michael, Saranne, Emily ja Dave kuljettaja menivät Cadbury Worldiin! Avasimme ikkunat, kun lähestyimme tehdasta. Haistoimme suklaan aromin ilmassa. Hypimme ilosta, kun pääsimme perille. Colin esitteli meille paikkoja. Hän varmisti, että meistä pidettiin hyvää huolta. Opimme paljon kiinnostavia asioita suklaasta. Lempiosiomme kierroksella oli suklaan maistaminen. Suklaa oli edelleen lämmintä ja se maistui todella hyvältä! Beth osti melkein kaupan tyhjäksi. Ajoimme sitten Big W kauppaan ja tervehdimme henkilökuntaa, joka toi meille voileipiä ja kahvia. He huomasivat, että olimme hieman väsyneitä. He toivat meille muutaman patjan! Nukuimme päiväunet ennen kuin Dan ja Tom saapuivat paikalle. Vietimme aikaa Sara-fanin sekä hänen siskojensa Jotien ja Aaritan kanssa. Sen jälkeen jaoimme nimikirjoituksia. Paikalle oli tullut tuhat ihmistä. Olimme paikalla kolme ja puoli tuntia. Tapasimme tuttuja faneja, joita näemme joka kiertueella. Meistä oli hauskaa ottaa valokuvia. Terveiset Hopelle ja Paigelle, jotka olivat surullisia. Vaihdoimme vaatteita tilaisuuden jälkeen. Menimme syömään ennen kuin lähdimme Lontooseen. Saavuimme perille juuri ennen keskiyötä. Olimme aika väsyneitä, mutta iloisia palatessamme tavallaan kotiin. Rakastamme Lontoon hotelliamme. Meillä on mukavat huoneet. Menimme nukkumaan kirjoitettuamme kiertuepäiväkirjaa. Näimme unta huomisesta Camden Marketista. Aiomme kuitenkin ensin katsoa viimeisen jakson Revelations sarjasta Tomin kanssa. Lauren Wilson (May) esiintyy myös siinä. Meistä on mukavaa katsoa sitä yhdessä.

Sunnuntai 30.3.2003

Lontoo: Saimme nukkua tänään. Vietimme laiskan aamun ja söimme aamiaista. Kaikki halusivat lähteä Camden Marketiin. Menimme taksilla shoppailemaan. Ostimme jotain itsellemme sekä lahjoja perheillemme. Meryl on jo ostanut kuusi paria kenkiä! Toisaalta kaksi paria on lahjoja. Sitten tapasimme kilpailun voittajat lounaalla Pizza Expressissä. Voittajat ja heidän äitinsä olivat mukavia! Meillä oli hauskaa. Nauroimme ja söimme paljon. Äidit kikattivat, sillä he pitivät Dannysta. Söimme itsemme täyteen pitsaa ja jälkiruokia neljän tunnin ajan! Meidän oli aika lähteä. Sanoimme hyvästit ja otimme kuvia. Palasimme hotellille. Rentouduimme ja katsoimme videota. Rakastamme Austin Powersia. Söimme suklaata, jota ostimme eilen. Osa meistä meni hiljaa nukkumaan. Huomenna meillä on taas kilpailun voittajia lounaalla! Emme malta odottaa!

Maanantai 31.3.2003

Lepäsimme, kun Emily ja Saranne menivät shoppailemaan tarvikkeita kuten soijamaitoa Tonille ja hedelmiä tytöille. Tapasimme toisemme hotellin aulassa. David-pr-mies keskusteli kanssamme tulevasta viikosta. Menimme linja-autolla Lontoon keskustaan Sports Cafeen lounaalle tribeworld.com kilpailun kolmen voittajan kanssa. Voittajat olivat Lontoosta ja Southamptonista. He olivat innostuneita tapaamaan Klaanin näyttelijät. Pelasimme biljardia ja pöytäjalkapalloa ennen ruokailua. Ateria oli iso! Tytöt söivät salaattia. Michael söi maailman isoimman pihvin! Hän ei jaksanut syödä jälkiruokaa, kun juuri ja juuri jaksoi syödä pihvin. Loput meistä jaksoivat syödä jäätelöä. Seuraavaksi kirjoitimme nimikirjoituksia. Jokaiselle fanille annettiin lahjakori Tribe Storesta. He olivat todella tyytyväisiä siihen. Pojat menivät takaisin hotellille saunaan, mutta tytöt ja Michael menivät shoppailemaan. He kulkivat Regent Streetillä ja menivät Oxford Circukseen. Osa meni Boots kauppaan ja osa Top Shopiin. Jokainen osti jotain ja joutui ottamaan taksin tai kaksi ruuhka-aikana. Se oli aika vaikeaa. Lopulta he saivat muutaman taksin ja palasivat takaisin hotellille. Vaihdoimme uudet vaatteet yllemme viidessätoista minuutissa. Menimme kiertuebusseilla Belgosiin Covent Gardeniin. Söimme illallista Fiven kanssa. Söimme kolmen aterian illallisen. Michael ja Tom olivat ihmeissään. Eräs ruokalaji näytti aivan koiranruualta! Pääruoka meni alas paremmin. Jälkiruuaksi oli jäätelöä. Yritimme löytää kiertuebussin jälleen kerran. Palasimme takaisin hotellille nukkumaan valtavissa ja mukavissa sängyissämme. Michael oli innostunut, kun hän näki yhden Atomic Kitten bändin jäsenistä hotellilla. Tom kertoi keskustelleensa Geoffrey Rushin kanssa edellisenä iltana. Hotellissa yöpyy myös eräs amerikkalainen rock yhtye. Olemme aina valmiina bongaamaan julkkiksia. Hotellin aulat ovat pitkiä. Michael haluaa aina juosta niissä. Pohdimme, mitä muut vieraat oikein ajattelevat meistä! Meillä on ollut hauskaa. Emme voi uskoa, että meillä on enää muutama yö jäljellä täällä. Meillä on paljon hyviä muistoja ajateltavana, kun me nukahdamme.

Tiistai 1.4.2003

Heräsimme aikaisin tänä aamuna. Vaihdoimme rooliasut yllemme PR kuvauksia varten. Aioimme mennä kiertoajelulle ympäri Lontoota, mutta satoi kaatamalla, joten otimme kuvat hotellilla. Näimme Atomic Kitten yhtyeen kävelevän pois hotellista juuri kuvausten jälkeen. Herndog onnistui pääsemään samaan kuvaan yhden tytön kanssa. Muut pojat olivat kateellisia! Sitten meillä oli tauko. Matt ja Danny oleskelivat saunassa ja kylvyssä. Muut meistä pyykkäsivät ja järjestelivät tavaroita, sillä ne menevät sekaisin, kun elää matkalaukkuelämää niin kauan aikaa. Meryl, Tom ja Danny päättivät jäädä hotellille rentoutumaan. Luulemme, että Tom toivoi näkevänsä Atomic Kittenit uudelleen. Cat meets dog. Loput meistä menivät kaupungille ja Madam Tussaudsiin. Otimme paljon kuvia. Saranne piti Robbie Williamsista, Emily lähestyi David Beckhamia, Toni ja Beth pitivät Tom Cruisesta ja Matt Penelope Cruzista. Michael ihastui Sarah Michelle Gelleriin. Sen jälkeen menimme tutkimaan sarjamurhaajia, mikä tarkoitti kävelemistä pimeän alueen läpi, missä livenäyttelijät olivat pukeutuneet roistoiksi ja hyppivät ulos varjoista pelottelemaan meitä. Matt käveli edellä sankarilliseen tapaan ja varmistaen, että reitti oli selvä. Tytöt pitivät toisiaan käsistä kiinni ja kirkuivat. Pääsimme ulos turvallisesti. Joimme teetä ja rauhoituimme. Menimme Planetariumiin, jossa näimme hienon esityksen Treasure Planet elokuvasta. Söimme lounasta ja menimme Natural History Museumiin, jossa näimme sinivalaan ja luurangon. Tonin jalkoja alkoi särkeä, koska hänellä oli jaloissaan uudet kengät. Mr. Wesley Smith päätti kantaa hänet linja-autolle, mikä huvitti muutamia vanhoja naisia lähikahvilassa. Virkistäydyimme hotellilla. Koko ryhmä lähti linja-autolla Vaudeville Theatreen katsomaan Stomp näytelmää. Mikä show! Olimme hämmästyneitä, taputimme käsiämme ja hurrasimme. Näytelmässä oli sähköä. Nauroimme kippurassa. Eräällä meistä on todella tarttuva nauruääni. Yhdessä saatamme olla aika äänekkäitä, joten saimme koko yleisön sekä näyttelijät mukaan nauruun. Emme halunneet esityksen loppuvan, joten vietimme pari tuntia näytelmän jälkeen keskustellen, kuinka hieno se oli ollut. Palasimme hotellille ja menimme nukkumaan. Huomenna on aikainen herätys, koska menemme Bristoliin, missä on meidän viimeinen esiintymisemme yleisön edessä. Silloin on myös Merylin 19-vuotissyntymäpäivä. Haluamme pitää huolen siitä, että hänellä on upea päivä. Yritämme hemmotella häntä hieman. Aioimme antaa hänelle hierontaa, mitä hän rakastaa. Yritämme antaa hänelle jotain erikoista huomenna. Muistakaa onnitella neiti Cassieta huomenna, jos näette meitä, ja tervehtikää myös meitä muita!

Keskiviikko 2.4.2003

Heräsimme aikaisin tänä aamuna ja toivotimme Merylille hyvää syntymäpäivää. Vaihdoimme rooliasut ja meikit yllemme. Kiersimme pikaisesti Lontoota: Tower Bridge, The London Eye, Big Ben ja Buckingham Palace. Meistä oli mukavaa nähdä nähtävyyksiä, koska aikataulumme oli niin kiireinen, että ajattelimme, että emme ehdi nähdä niitä. Ulkona oli todella kylmä, mutta nautimme kävelystä Westminsterissä. Söimme lounasta ja ajoimme Bristoliin kaksi ja puoli tuntia. Pitkä matka oli mukava ja maisemat kauniit. Moni fani on sanonut, että Etelä-Englantiin kannattaa mennä. Osa meistä katseli ulos ikkunasta ja osa keskusteli. Meistä on mukavaa ajaa minibusseilla. Saamme hyvät naurut. Pääsimme perille. SFX lehti haastatteli meitä. He olivat mukavia ja kysyivät meiltä hienoja kysymyksiä. Jokainen meistä kuvattiin, minkä jälkeen tapasimme fanit. Osa faneista oli tullut paikalle Walesista. Osan olimme tavanneet Birminghamissa. Upeita ihmisiä ja paljon hauskaa! Rakastamme sitä! Meidän oli aika lähteä, joten menimme takaisin busseihin. Sanoimme Bristolille hyvästit. Menimme takaisin Lontooseen ja hotellille. Söimme juhlaillallisen Merylin syntymäpäivien kunniaksi. Olimme hankkineet suuren kakun. Meryl saa huomenna hierontaa. Huomenna on jälleen kerran tulossa upea päivä haastatteluineen. Jee!

Torstai 3.4.2003

Saimme nukkua aamulla! Tytöt pitävät rentoutumisesta ja pojat saunasta ja kylvystä. Tänään meillä oli haastattelupäivä. Niitä oli paljon! Danny, Meryl, Beth ja Tom olivat ensin vuorossa. Cult Times lehti haastatteli heitä. Heidän mielestään tilanne oli fantastinen. Sitten heitä haastatteli TNT lehti ja Teletext lehti. Tomilla oli puhelinhaastattelu What´s on ohjelman kanssa. Sitten oli muiden vuoro. Michael, Matt ja Toni vietiin Mykindaplaceen, jossa he viettivät muutaman tunnin tehden musiikkiarvosteluja, vastaten kirjeisiin ynnä muuta. Todella hauskaa! Sillä välin Tom, Danny ja Beth olivat Capital Radion haastattelussa. He keskustelivat sarjasta ja uusista dvd ja videojulkaisuista. Kaikki saivat rentoutua myöhemmin iltapäivällä. Sitten menimme katsomaan Dance of Death näytelmän, jossa näyttelee Sir Ian McKellen. Rakastamme teatteria. Olemme halunneet nähdä kyseisen näytelmän siitä asti, kun se saapui Lontooseen. Kerromme huomenna, miten näytelmä sujui! Menemme huomenna vierailulle kouluun Sommersetissa. Keskustelemme sarjan eri aiheista joidenkin lasten kanssa. Odotamme sitä innolla.

Perjantai 4.4.2003

Heräsimme kukonlaulun aikaan. Menimme minibussilla George Green's Schooliin, joka sijaitsee Isle of Dogsilla. Koulu on monikulttuurinen ja hyväksyy kaikki oppilaat. Keskustelimme erään draama ryhmän kanssa sarjasta, näyttelemisestä ja muista Klaaniin liittyvistä aiheista. Sen lisäksi osallistuimme roolipeleihin ja teatterikilpailuihin. Aamu oli täynnä naurua. Nautimme todella. Menimme Greenwichiin koululta poistumisen jälkeen. Sitten söimme lounasta ja kiersimme kauppoja. Palasimme hotellille. Vaihdoimme rooliasut ja meikit yllemme. Menimme Sky studiolle. Meillä oli esiintyminen Sky 1 ohjelmassa nimeltään Showcase. Meryl joutui jäämään hotellille vatsataudin vuoksi, kun meitä kuutta haastateltiin. Meiltä kysyttiin mielenkiintoisia kysymyksiä ja meillä oli hauskaa. Palasimme hotellille ja erosimme tekemään kukin omia asioitamme. Tytöt menivät omiin huoneisiinsa katsomaan englantilaista televisiota. Pojat katsoivat videoita ja menivät saunaan. Aiomme katsoa Klaania Five kanavalta huomenna! Sitten näemme, mitä loppu päivästä tuo tullessaan!

Lauantai 5.4.2003

Vau! Saimme nukuttua tänä aamuna. Moni meistä ei herännyt ennen kuin kello kymmenen aamulla. Menimme Emilyn ja Sarannen huoneeseen ja katsoimme Klaania Five kanavalta. Meistä on mukavaa katsella ohjelmaa ja nauraa toisillemme. Sen jälkeen kaikki halusivat mennä kaupungille. Päätimme mennä Leicester Squarelle. Siellä näkyi hienoja katutaiteilijoita. Istuimme ja söimme lounasta heitä katsellen. Eräässä vaiheessa Tom jopa meni heidän mukaansa! Hän on hieno esiintyjä. Hän rakastaa yleisöä. Shoppailimme hieman itsellemme, ystävillemme ja perheellemme. Michael on etsinyt aurinkolaseja viikkoja. Tänään hän viimein osti kaksi paria pitkän mietiskelyn jälkeen. Pojat ja Toni päättivät mennä hotellille. Tonilla oli vieraana ystävä Ranskasta. Pojat kaipasivat päivittäistä saunaa. Beth, Saranne ja Emily päättivät mennä katsomaan Chicago elokuvan. Se oli hieno elokuva, josta he kaikki nauttivat. Samoin kuin popcornista! Saimme hotellilla upeita uutisia. Tom oli törmännyt Sugababes yhtyeen manageriin. Meille oli tarjottu kaksi lippua heidän konserttiinsa illaksi! Toni ja Tom menivät sinne, kun me muut harmittelimme, että emme päässeet mukaan! Meille muille koitti nukkumaanmenoaika. Aiomme mennä South Bankiin huomenna. Huomenna enemmän siitä!

Sunnuntai 6.4.2003

Osalle meistä oli aikainen herätys, osalle taas myöhäinen! Osa oli päättänyt tavata perhettä ja ystäviä. Michael lähti aikaisin tapaamaan serkkujaan. Danny meni tapaamaan ystäväänsä. Toni tapasi ystävänsä Ranskasta. Tom, Matt ja Meryl päättivät mennä elokuviin aikaisin iltapäivällä. Toni ja hänen ystävänsä Raphael, Beth, Emily ja Saranne päättivät mennä South Bankiin, Tate Moderniin ja Globe Theatreen. Heillä oli hauskaa. Jokaisella oli oma mielipide taideteoksiin, mutta jokainen rakasti vierailua. Globe kiinnosti kaikkia! Moni meistä pitää todella paljon Shakespearesta. Kiertue oli mukava. Saimme paljon tietoa siitä, millaista elämä ja teatteri oli ennen. Paikka oli suurempi kuin olimme kuvitelleet. Se muistutti meitä Shakespeare in Love elokuvasta. Ostimme muistoesineitä ja söimme lounasta Globe Cafessa. Palasimme hotellille juomaan teetä. Menimme Thai ravintolaan. Beth rakastaa thairuokaa. Vietimme illan jutellen. Keskustelimme siitä, mitä me teemme, kun palaamme Uuteen-Seelantiin. Enää kaksi päivää jäljellä. Pohdimme, mitä muuta koemme! Lontoossa on paljon tekemistä. Rakastamme sitä!

Maanantai 7.4.2003

Olemme olleet kuin karusellissa viimeiset päivät! Menimme Cloud 9 toimistolle Lontoossa. Kirjoitimme nimikirjoituksia useisiin Klaani aiheisiin tuotteisiin. Siinä kesti suurin osa aamusta. Päätimme mennä shoppailemaan lisää, sillä tämä oli meidän viimeinen päivämme Lontoossa! Osa meistä meni takaisin hotellille, mutta osa meni Kensighton High Streetille. Kulutimme rahaa lahjoihin ja muihin tavaroihin! Pakkasimme ostoksemme ja menimme takaisin hotellille myöhään iltapäivällä. Rentouduimme noin tunnin ja aloimme pakata. Menimme illalliselle meksikolaiseen ravintolaan Cloud 9 tiimin kanssa. Ravintolan nimi oli Mexican! Meillä oli hauskaa, sillä osa meistä yski tulisen ruuan vuoksi ja joi paljon vettä! Palasimme takaisin hotellille ja kaaduimme sänkyyn. Pakkaaminen saa odottaa huomista!

Tiistai 8.4.2003

Viimeinen päivä! Meistä oli outoa, kun meidän piti pakata tavaramme. Osa meistä tarvitsi lisää laukkuja, koska laukkumme olivat täynnä. Liikaa shoppailua! Michael juoksi paniikissa, koska hän ei löytänyt kameraansa. Lopulta selvisi, että hän oli jo pakannut sen! Sanoimme hyvästit Dave kuljettajallemme sekä Cloud 9 toimiston mukaville ihmisille. Menimme linja-autolla Heathrown lentokentälle. Saavuimme perille todella aikaisin, joten shoppailimme lisää. Tarkastutimme suuren määrän laukkujamme. Emme voineet uskoa, että olimme lähdössä! Olimme väsyneitä, joten kahdentoista tunnin lento meni nopeasti. Moni meistä nukkui sen läpi! Singaporessa olimme jo päivässä 9.4. Shoppailimme hieman lisää ja rentouduimme noin tunnin verran ennen kuin menimme lennolle Aucklandiin. Olimme hieman enemmän virkistäytyneitä tälle lennolle, joten katsoimme elokuvia ja nukuimme. Saavuimme Aucklandiin 10.4. Sanoimme surulliset hyvästit Dannylle ja Bethille, joiden perheet olivat saapuneet tapaamaan heitä. Loput meistä menivät Wellingtoniin. Tom meni Christchurchiin, joten sanoimme jälleen surulliset hyvästit. Meillä oli hullu jälleennäkeminen Wellingtonissa perheidemme ja kumppaniemme kanssa. Sanoimme lisää surullisia hyvästejä, mutta joukossa oli myös paljon hymyjä, kun ajattelimme viittä kulunutta viikkoa. Niin paljon hienoja muistoja ja niin paljon naurua...